Friday, March 7, 2014

Little Bit Of A Feminism

ვაქვეყნებ დრაფტში ჩაგდებულ ნაწერს, რომელიც ვფიქრობ თემატურია.
  
"მიყვარს იმაზე ფიქრი რომ ვარ ფემინისტი. თუმცა დიდი დრო დამჭირდა ამის შესაგნებად. იყო დრო როცა ფემინისტს დამიძახებდნენ ვღიზიანდებოდი, მართლა არ მეგონა ჩემი თავი ქალების უფლებების თავგადაკლული დამცველი...  და კიდევ იმიტომ რომ არასწორი განმარტება მქონდა ფემინიზმისა.
  დებატებში საშინელი ვარ, ვინმე რომ კონტრას მიკეთებს მე მაშინვე თავგზა მებნევა, როგორც არ უნდა დარწმუნებული ვიყო ჩემს აზრში, მყარი არგუმენტები მქონდეს და ა.შ... ერთი სიტყვით I’m just a little bit awkward.
  ფემინისტი ისეთი უნდა იყოს... აი, ნაკითხი რომ ყოველგვარი ტექსტბოქსების და გუგლის გარეშე მოიყვანოს საჭირო არგუმენტები  ფემინისტური თეორიიდან, და საკუთარი აზრი ქონდეს ყველა თემაზე და არა სხვებისგან დასესხებული ფრაზები.
 მაგრამ მე ეს ყველაფერი არ მქონია...
  სხვაგვარად რომ ვთქვათ მინდა მადლობა მოვუხადო ჩემს საშინელ კრახებს  დებატებში და სრულ უცოდინრობას  რომ მიმიყვანეს უკიდურესობამდე და მერე ნათელ მხარეს გადამაგდეს.
  მერე აღმოვაჩინე რომ სულით ვიყავი ფემინისტი, რომ დავაკონკრეტო საკუთარი ხედვა მაქვს ფემინიზმისა: ყველა იმსახურებს ერთნაირი მოპყრობას განურჩევლად გენდერისა , რელიგიისა, რასისა, სექსუალური ორიენტაციისა და ყველა დანარჩენი  კატეგორიებისა, რომელსაც ჩვენი “ზნეობრივი” საზოგადოება აწესებს, არ მჯერა განსხვავებებისა გენიტალიების შორის და არც უფლებებს შორის.
 თუ გჯერათ თანასწორობის, მაშინ თქვენც ჩემსავით ფემინისტი ხართ. თუ გჯერათ რომ ადამიანთა გაუპატიურება საშინელი დანაშაულია, დისკრიმინაცია არასწორია და ძალადობა გაუმართლებელი, თუ გჯერათ რომ მიუხედავად სხვა ანატომიური თუ ფსიქოლოგიური განსხვავებებისა თანაბრად შეიძლება მოეპყრო ყველას, მაშინ, თქვენ, ჩემო მეგობარო ფემინისტი ხართ, მაშასადამე კარგი პიროვნება და მე თქვენ მომწონხართ.
 ყოველ დღე, სამსახურში ვხედავ დისკრიმინაციას, ეს არაა რასობრივი, არც რელიგიური, ეს სქესობრივი დისკრიმინაციაა.  ექვსი ქართველი კაცი, სულით ქართველი, რომელსაც ყველაფერი ძველი კარგად აქვს გამჯდარი სულში, მამამისის თავკომბალასთან ერთად გადაეცა ისე ეპყრობა ორ ქალს როგორც შინაურ ცხოველს.
  მე ვგმობ ძალადობას ქალების მიმართ და სოლიდარობას ვუცხადებ ყველას.

 რა არის მიზეზი ჩვენსა და კაცებს შორის  ასეთი მტრობისა? ის რომ ერთმანეთს არ უსმენენ? ის რომ ყოველ ფეხის ნაბიჯზე ატყუებენ? ქათინაურებით და  ტკბილი საჩუქრებით? თუ სიყვარული, რომელიც მათ დასაკავშირებლადაა მოგონილი?
  ყველა ქალი ფემინისტია. მე არ ვგულისხმობ რადიკალურ ფემინისზმს, მისი წარმომადგენლები უაზრო, უმიზნო აქციებს რომ მართავენ სოციუმის "ასაგდებად" და თავიანთი თავის გასაპიარებლად, ვგულისხმობ ლიბერალურ ფემინიზმს, არც ერთს არ მოსწონს როცა მასზე მბრძანებლობენ ან ცუდად ექცევიან. მე ლიბერალი ფემინისტი ვარ, ეს სულ სხვა რამეა, გენდერულ თანასწორობაზეა ლაპარაკი თანაბარ უფლებამოსილებაზე. თუმცა აღსანიშავია ის რომ თანამედროვე საზოგადოებაში თანდათან უფრო ნაკლებად აქტუალური ხდება ეს თემა რადგან ზემოთაღნიშნული ვირების რიცხვი საგრძნობლად იკლებს და ეს ძალიან სასიხარულოა."

No comments:

Post a Comment